Dzisiaj jest: środa, 22 sierpnia 2018

Komunikacja w organizacji

Pracownicy stanowią najbardziej wartościowy zasób każdego przedsiębiorstwa. Dzięki posiadanej wiedzy, umiejętnościom, doświadczeniu oraz sile w dużej mierze decydują o sukcesie firmy. Uruchomienie na rzecz przedsiębiorstwa potencjału drzemiącego w pracownikach wymaga wdrożenia nie tylko skutecznej strategii personalnej, ale także opracowania metod komunikacji wewnętrznej ukierunkowanej na budowanie pozytywnych relacji, lojalności wobec firmy oraz poczucia zaufania i zrozumienia wobec jej zarządu.

Odpowiednio przygotowana strategia komunikacji w organizacji umożliwia tworzenie miejsca pracy przyjaznego pracownikom, a tym samym staje się narzędziem budowania wizerunku przedsiębiorstwa na zewnątrz. Bowiem to właśnie oni są „twarzami” firmy i reprezentują ją w kontaktach z klientami, a nie ma nic gorszego jak pracownicy mówiący źle o własnej firmie. Ich niezadowolenie w szybkim tempie może przeniknąć „na zewnątrz” i dotrzeć do uszu potencjalnych nabywców. Aby temu przeciwdziałać komunikację należy traktować jako jedno z kluczowych narzędzi budowania dialogu z pracownikami. W tym znaczeniu komunikacja nie może być traktowana jako jednostronny przekaz, ale musi angażować pracowników w procesy zachodzące w firmie i umożliwiać uzyskanie informacji zwrotnej, będącej podstawą do budowania wartościowej kultury organizacyjnej.

Aby komunikacja w organizacji była skuteczna niezbędny jest właściwy wybór i dopasowanie kanałów komunikacji do danej sytuacji oraz zaprojektowanie działań wewnętrznych w taki sposób, by były atrakcyjne dla pracowników i zwiększały poziom ich zadowolenia z pracy.

Budowanie trwałych relacji z pracownikami od momentu procesu rekrutacyjnego aż po wieloletnią współpracę powinno stanowić strategiczny cel każdej korporacji. Oferujemy doradztwo w zakresie tworzenia właściwej kultury organizacyjnej. Pomagamy realizować spójną strategię komunikacji wewnętrznej firm i instytucji.

Oferujemy kompleksowe usługi w zakresie komunikacji wewnętrznej, takie jak:

  • ustalenie więzi komunikacyjnych występujących w firmie,
  • zdefiniowanie występujących kanałów komunikacji formalnej i nieformalnej, ilości i rodzajów informacji przekazywanych tą drogą,
  • wyodrębnienie informacji omijających formalne kanały komunikacyjne i wprowadzenie wyznaczonych kluczowych informacji w system sformalizowanej komunikacji,
  • eliminacja szumów komunikacyjnych i podniesienie efektywności istniejącej sieci komunikacyjnej,
  • zaprojektowanie nowych rozwiązań związanych z tworzeniem wzorców i zasad wewnętrznej komunikacji,
  • prezentacja skutecznych form komunikacji.
Kontakt
Dealer4You.pl Igor Łyjak
tel.: +48 601-740-000
e-mail: info@dealer4you.pl
Copyright © 2012 Dealer4You.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.